Sunday, July 22, 2007

1 down - 32 to go

Endelig oprendt den dag, jeg har ventet på, i noget der minder om en evighed. OK - måske er det højest et par måneder siden, at forrige sæson sluttede, men en sommer uden den ugentlige Superliga-dosis kan hurtigt udvikle sig til en ren ørkenvandring. Sommerregn eller ej.

Godt nok havde de fleste andre hold allerede været i aktion, men forleden var det endelig OB's tur. Det var de lokale 'helte' fra AGF, der måtte stå model til OB's super professionelle maskineri, og selvom det mest af alt virkede som endnu en dag på kontoret, synes Ekstra Bladet at vide, at AGF blev pillet fra hinanden af OB - og det er selvfølgelig svært for mig at være uenig med så objektivt og nøgternt et medie...

OB er (næsten inden sæsonen er sat i gang) allerede blevet udråbt til det hold, der skal udfordre FCK om mesterskabet. Selvom det selvfølgelig ser lovende ud, bl.a. fordi det gennem det sidste halve år er lykkedes Kim Brink med spillere som Helveg, Bisgaard og David Nielsen at samle noget nær et OB All Stars-hold, er jeg stadig lidt afventende med at melde mig i koret, der udnævner OB til medaljefavoritter. Ikke mindst fordi jeg stadig kan huske sæsonen 1997/98, hvor OB blev udråbt til mesterskabsfavoritter - hvorefter vi rykkede ned i 1. division...

1 comment:

Michael Kolbæk said...

Det er da altid noget at OB kan tryne det ene oprykkerhold, når nu Lyngby var lidt for stor en mundfuld. I hvert fald jf. følgende pålidelige medie:
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/ob/article321610.ece