Sunday, July 8, 2007

Rød Front!

Æv - to uger i Indien er ikke lang tid! Jeg kunne sagtens ha' brugt mere tid (og flere penge!) derovre, men af en eller anden grund var vi nødt til at ta' hjem igen allerede i onsdags. Heldigvis nåede vi på de to uger at te os åndssvage i monsunen, at shoppe os en pukkel til, og ikke mindst at ride på yakokse i Himalaya!

Jeg har imidlertid erkendt, at jeg umuligt kan være lige så detaljeret i min beskrivelse af turen som Sidsel har været på sin blog, så jeg vil næsten anbefale, at man i stedet går der ind og læser en MEGET grundig beskrivelse af turen! Man har åbenbart så rigeligt fritid, selvom man arbejder på den Kgl. Danske Ambassade.

Jeg ville i stedet gerne ha' lagt en masse billeder ud fra vores tur, men desværre har jeg ikke selv et kamera, Katrines gik i stykker halvvejs på turen, og Sidsels blev stjålet et par dage inden vores besøg var overstået... Jeg kan dog lige lægge et enkelt billede ud, hvor Sidsel og jeg i stor stil er ved at indtage en omgang hjemmeblandet Fisk.

Jeg har det kølige overblik, mens Sidsel... ja, den la'r vi stå et øjeblik...

Den første hjemlige nyhed jeg faldt over, da jeg kom hjem var, at SFU er gået hen og blevet Danmarks største politiske ungdomsorganisation. Når man efterhånden har været medlem af SFU i en del år, er det selvfølgelig en glædelig nyhed, at man så langt fra er alene. Tallene fra DUF over medlemstal fra de største politiske ungdomsorganisationer er alligevel beskæmmende læsning - blandt Danmarks ellers ret så oplyste ungdom er der øjensynligt kun omtrent 8.500 der mener, det kan betale sig at melde sig ind i et ungdomsparti. Ikke ligefrem imponerende tal! 'Jamen, er der da ikke noget jeg kan gøre for at ændre på det?', kan jeg høre den opmærksomme læser udbryde. Jo da, det kan du lige her. Velkommen i flokken - og Rød Front!

No comments: